O Instituto Galego do Consumo e da Competencia ofrece información e asesoramento a través das súas oficinas nas sete principais cidades galegas, na páxina web e no teléfono gratuíto 900 23 11 23
O organismo autonómico lembra que os viaxeiros teñen dereito á información, asistencia e ao reembolso ou transporte alternativo
O Goberno galego considera inadmisible a situación, xa que está a prexudicar os viaxeiros e o turismo de Galicia
A Consellería de Infraestruturas e Vivenda xa se ten dirixido ao Ministerio de Fomento para solicitar información puntual sobre o expediente aberto por esta situación
Santiago de Compostela, 20 de Setembro de 2017.-

A Xunta pon a disposición dos afectados pola cancelación de voos de Ryanair todos os medios cos que conta a Administración autonómica para que poidan defender os seus dereitos.

 

Así, todos os pasaxeiros poden recibir información e asesoramento nas oficinas do Instituto Galego do Consumo e da Competencia nas sete principais cidades galegas, así como no teléfono gratuíto 900 23 11 23. Así mesmo, na web do IGCC (consumo.xunta.gal) infórmase sobre este caso concreto e sobre diferentes aspectos dos dereitos dos usuarios do transporte aéreo. Os viaxeiros tamén teñen á súa disposición a rede de 138 oficinas de información ao consumidor que hai nos concellos (OMICS) e as asociacións de consumidores e usuarios de Galicia.

 

Desde o organismo dependente da Consellería de Economía, Emprego e Industria recoméndase presentar unha reclamación ante a compañía, que se poderá realizar por correo ordinario ou electrónico; utilizando o formulario de reclamación da empresa ou o que facilita a Axencia Estatal de Seguridade Aérea (AESA).

 

No caso de non recibir resposta no prazo dun mes ou esta non ser satisfactoria, os afectados poden presentar unha reclamación ante a AESA, que emitirá unha resolución que debe trasladar á compañía para que a cumpra. No caso de non facelo, os viaxeiros poden interpoñer unha reclamación en calquera das oficias do IGCC ou acudir á vía xudicial.

 

O Instituto Galego do Consumo e da Competencia lembra que, segundo recolle o Regulamento europeo (CE) 261/2004, os dereitos dos consumidores no caso dunha cancelación son, ademais do dereito á información sobre a situación e os dereitos que os asisten, o dereito de asistencia, o que inclúe comunicacións, manutención, aloxamento e transporte de ser necesario. Tamén poderán reclamar unha indemnización por danos e prexuízos.

 

Ademais, cando a compañía non avisa da cancelación con cando menos 14 días de antelación o pasaxeiro ten dereito a ser compensado economicamente, salvo determinadas excepcións, cunha contía que varía en función do traxecto, e que vai de 200 a 600 euros.

 

Por outra banda, a Consellería de Infraestruturas e Vivenda xa se ten dirixido á Secretaría Xeral de Transporte do Ministerio de Fomento para solicitar información puntual sobre as diferentes medidas tomadas polo Goberno e o expediente aberto pola cancelación dos voos. A Xunta considera inadmisible esta cancelación xa que está a prexudicar os viaxeiros e o turismo de Galicia. Neste sentido, o Goberno galego salienta que as administracións que destinan fondos públicos a subvencionar os voos de Ryanair deberían esixir medidas na defensa dos intereses dos cidadáns.

 

SAÚDOS,

GABINETE DE COMUNICACIÓN DA CONSELLERÍA DE ECONOMÍA, EMPREGO E INDUSTRIA

Temática:
Transporte e motorAvións