Ante unha cancelación, atraso, denegación de embarque ou calquera outra incidencia en relación co transporte aéreo, COÑECE OS TEUS DEREITOS na seguinte ligazón:
Para presentar unha reclamación, recoméndase seguir os seguintes pasos:
1º.- RECLAMACIÓN ANTE A COMPAÑÍA
- No propio mostrador da compañía sito no aeroporto, a través das propias follas de reclamación oficiais das que deben dispoñer en os seus mostradores, ou punto de venda de billetes, ou
- Empregando o seguinte formulario:
https://www.seguridadaerea.gob.es/sites/default/files/aesa_formulario_reclamacion_cia.pdf
Esta reclamación debe dirixirse directamente ao departamento de atención ao usuario, ben por carta ou por medios electrónicos, se a compañía dispón destes. Poderás consultar para iso o Directorio de servizos de atención ao cliente de compañías aéreas na seguinte ligazón:
Debes conservarse o billete, talón de equipaxe e demais documentos utilizados. Ademais, a reclamación debe ser clara, concisa e lexible, é importante consignar con precisión data, hora, lugar e causas da reclamación, así como os datos persoais e o teu voo.
2º.- RECLAMACIÓN ANTE AESA (Axencia Estatal de Seguridade Aérea)
Tras recibir unha resposta non satisfactoria á reclamación presentada ante a compañía aérea ou transcorrido un mes sen obter resposta da compañía, poderás iniciar os trámites para presentar a reclamación ante AESA por algunha destas dúas vías:
- a) Presentación online:
Servicio de tramitación electrónica de reclamaciones (seguridadaerea.gob.es)
- b) Presentación por rexistro: Deberás enviar á seguinte dirección: Axencia Estatal de Seguridade Aérea. División de Calidade e Protección ao Usuario. Paseo da Castelá 112, 28046, Madrid, a seguinte documentación:
- O formulario para reclamar ante AESA:
Microsoft Word - FORMULARIO NUEVO_vf (seguridadaerea.gob.es)
- Copia do documento de identidade
- Unha copia lexible das comunicacións que mantiveses coa compañía aérea respecto diso. (Reclamación interposta máis resposta da compañía en caso de recibila)
- Unha copia do teu billete de avión
- Outra documentación de interese
Outra documentación de interese:
- Copia das facturas de comidas e bebidas consumidas no lugar onde tivo lugar o incidente (aeroporto de orixe)
- Copia da factura do hotel, no caso de que fose necesario pernoitar unha ou varias noites, ou en que fose necesario unha estancia adicional á prevista
- No caso en que fose necesario o punto anterior, copia das facturas de transporte entre o aeroporto onde tivo lugar o incidente (aeroporto de orixe) e o lugar de aloxamento (hotel ou outros).
- Copia das facturas de chamadas telefónicas ou correos electrónicos realizados no lugar onde tivo lugar o incidente (aeroporto de orixe)
- Copia do billete en caso de adquirir pola túa conta un transporte alternativo.
3º.- RECLAMACIÓN ANTE OS TRIBUNAIS DE XUSTIZA
Poderás acudir á vía xudicial, presentando a oportuna demanda contra a compañía aérea para facer valer os teus dereitos e solicitar, no seu caso, a oportuna indemnización:
- Se reclamas á compañía aérea e esta non accede ás túas pretensións, e deséxase acudir á vía xudicial de maneira directa en lugar de acudir a AESA.
- Se tras as xestións realizadas por AESA, a compañía aérea non accede ao que se recolle no informe de AESA.
Lembra que, cando se trate dunha reclamación de contía igual ou inferior a 2000€, poderás presentar a demanda no teu propio nome, sen ter que ir asistido de avogado nin procurador. En calquera caso, lembra que o prazo para presentar demanda PRESCRIBE Aos DOUS ANOS, a contar desde a data de chegada do voo.