Principais pasos para reclamar a unha compañía aseguradora no caso dun sinistro:
1. COMUNICACIÓN DO SINISTRO Á ASEGURADORA
Con carácter xeral, no prazo máximo de 7 días, deberá comunicarse o sinistro á aseguradora.
É importante consultar a póliza, porque nela pode fixarse un prazo máis amplo.
2. COMUNICACIÓN POR ESCRITO DOS DANOS
No prazo de 5 días, a partir da primeira comunicación do sinistro á aseguradora, deberán comunicarse por escrito á aseguradora os seguintes datos:
- A relación dos obxectos existentes no momento de producirse o sinistro
- A relación dos obxectos que se salvaron
- A estimación dos danos que se produciron
É a persoa asegurada quen debe probar ante a aseguradora a existencia dos obxectos e o seu estado antes do sinistro.
Como medio de proba pode achegarse fotografías, escrituras, inventarios de bens, etc. Ademais, tamén pode servir como proba a relación dos bens asegurados que se inclúa dentro da propia póliza.
3. PAGO DA INDEMNIZACIÓN
A aseguradora deberá pagar a indemnización ao concluír as investigacións e as peritaxes.
En todo caso, no prazo de 40 días, a partir da comunicación do sinistro, a aseguradora deberá pagar a indemnización acordada.
Poderá substituírse o pago da indemnización pola reparación ou a reposición do obxecto sinistrado, sempre que exista acordo entre ambas as partes.
4. RECLAMACIÓNS
No caso de que a aseguradora non abone a indemnización acordada no prazo de 40 días, ou se a aseguradora non quere facerse cargo das coberturas contratadas, pode dirixirse unha reclamación ante o servizo de atención ao cliente da compañía.
Se a compañía non contestara a reclamación ou se a resposta fose desfavorable, pode acudirse ao Defensor do cliente do asegurado.
Cando a reclamación non fose atendida de forma favorable ou, transcorrido o prazo de 2 meses sen resposta, pode acudirse á Dirección Xeral de Seguros e Fondos de Pensións.
Pica na seguinte ligazón para acceder á páxina da Dirección Xeral de Seguros e Fondos de Pensións:
http://www.dgsfp.mineco.es/direcciongeneral/index.asp
5. INDEMNIZACIÓNS EN CASO DE SINISTROS EXTRAORDINARIOS
No caso de danos producidos por determinados fenómenos da natureza, como inundacións extraordinarias, terremotos, maremotos, tempestade ciclónica atípica, erupcións volcánicas e caídas de corpos siderais e astrolitos, os perxudicados poden dirixirse ao Consorcio de Compensación de Seguros.
É labor do Consorcio satisfacer as indemnizacións derivadas de sinistros extraordinarios ás persoas aseguradas que, pagando os correspondentes cargos no seu favor, non teñan amparado o risco extraordinario de que se trate na póliza de seguro contratada cunha compañía do mercado, ou que, contratándoa, a entidade aseguradora non puidese facer fronte ás súas obrigas indemnizatorias por atoparse en quebra, suspensión de pagos ou proceso de liquidación.
Requisitos para a cobertura:
Para poder ter dereito a unha indemnización do Consorcio polos danos sufridos como consecuencia dos riscos sinalados, deben darse as seguintes condicións:
- Cobertura supeditada a un contrato dun seguro de danos, de vida ou de accidentes persoais.
- A protección fronte aos riscos extraordinarios está obrigatoriamente vinculada á subscrición dunha póliza de seguro en certos ramos. O feito de subscribir unha cobertura de seguro nalgún deses ramos leva aparellada a obriga de ter cubertos os mesmos bens e, polo menos, polas mesmas contías aseguradas, contra os citados riscos.
Pode consultarse máis información sobre o Consorcio de Compensación de Seguros no número de teléfono 91 339 55 00 ou na seguinte páxina web: